Avon od wielu lat prowadzi profilaktykę przeciwko rakowi piersi. Informuje o konieczności przeprowadzania regularnych badań oraz zachęca do zakupu gadżetów, z których całkowity dochód przeznaczony jest na działania w ramach Wielkiej Kampanii Życia. Produkty te oznaczone są Różową Wstążką, a ich oferta zazwyczaj znajduje się w drugiej części katalogów. Wiele z klientek Avon nosi biżuterię z tej serii i wspiera inne przedstawicielki płci pięknej w walce z chorobą. Co więcej, teraz także mężczyźni włączają się do akcji!
Akcja „Adam. Mężczyźni kontra rak piersi” odbywa się po raz drugi. Jej ambasadorami zostali: wokalista Łukasz Zagrobelny, aktorzy Tomasz Ciachorowski i Marcin Rogacewicz, a także walijski muzyk i kompozytor, znany z płyt nagranych z Anitą Lipnicką, John Porter. Będą oni przypominać kobietom o konieczności systematycznych badań. Mają być inspiracją dla innych panów, jak należy troszczyć się i odpowiadać za zdrowie ukochanych kobiet. Mają zachęcać do nieunikania tematu raka i do opieki nad kobietami – nie tylko żonami czy matkami, ale również córkami i przyjaciółkami. Ponieważ problem raka piersi dotyczy co piątej z nas, mężczyźni powinni więc przypominać nam o tym, jak ważna jest regularna profilaktyka, bo same w natłoku obowiązków niejednokrotnie o tym zapominamy albo bagatelizujemy sprawę.
W katalogu nr 7 „Majówka” w sprzedaży znajduje się kilka produktów z serii z Różową Wstążką. Jest to się na przykład delikatna, matowa Kosmetyczka z Różową Wstążką, wykonana z PCV, o wymiarach 16,5 x 4 x 8,4 cm. Zapina się ją na suwak i kosztuje 20,00 zł. Drugim z produktów jest Broszka z Różową Wstążką, którą można nabyć za 15,00 zł. Ponadto w ofercie znajduje się plastikowy, różowy Długopis z naklejkami z Różową Wstążką w kolorze czarnym (jego cena to 10,00 zł) oraz – coś dla dzieci – Pluszowa Owieczka z Różową Wstążką, czyli słodka maskotka wykonana z poliestru, która na pewno spodoba się każdemu dziecku. Wszystkie te produkty można znaleźć na stronie 141 w katalogu nr 7.